Formularze i zgody zabiegowe na tablecie w gabinecie beauty - aspekty techniczne sprzętu

Łukasz Wenskowski
15.11.2024
5 min read

Spis treści

  1. Formularze i zgody zabiegowe na tablecie – bariery rozpoczęcia
  2. Korzyści wynikające z wdrożenia systemu do zarządzania gabinetem
  3. Jaki tablet do gabinetu? Kwestie techniczne sprzętu

Wstęp

Podczas rozmów z właścicielami i menagerami gabinetów beauty i instytutów urody często słyszmy, że o przejściu z papierowych formularzy zabiegowych na formularze wypełnianie i podpisywane na tablecie myślą od dłuższego czasu, ale nie wiedzą jak zacząć i z czym będzie wiązało się pozbycie papierowej dokumentacji i zastąpienie jej cyfrowymi wersjami.

W tym artykule postaramy się wskazać jak pozbyć się barier wstrzymujących podjęcie decyzji o wdrożeniu systemu do cyfrowej dokumentacji zabiegowej i pokażemy jak najlepiej zabezpieczyć się z technicznego punktu widzenia.

Formularze i zgody zabiegowe na tablecie - bariery rozpoczęcia

Proces przejścia z papierowej dokumentacji zabiegowej i „ręcznego” zarządzania gabinetem do cyfrowych formularzy i systemu do sprawnej obsługi klientów jest w gruncie rzeczy szybki i nieinwazyjny. Jeżeli dobrze się do niego przygotujecie wszystko przebiegnie bezboleśnie i da Wam dużo satysfakcji. Na początku warto wyeliminować bariery, które są często wyolbrzymiane i które wynikają ze strachu przed nowym. Oto kilka z nich:

  1. Długi proces wdrożenia nowego systemu

    Proces wdrożenia nowego systemu nie jest długotrwały i nie jest inwazyjny. Należy go jednak szczegółowo poznać i dowiedzieć się, jakie są kolejne kroki od rozpoczęcia rozmów do tak zwanego dnia zero czyli dnia, w którym zastąpicie papierowe formularze zabiegowe ich cyfrowymi wersjami.

    Jeżeli chodzi o nasz system DigiData Clinic to mamy następujące etapy:

    • Spotkanie w celu poznania funkcjonowania Kliniki – potrzebny czas: 1h
    • Testowanie przez Was systemu – potrzebny czas: 2-3h
    • Analiza dokumentacji zabiegowej i określenie potrzeb Kliniki – potrzebny czas: 2h
    • Wdrożenie i szkolenie z systemu: potrzebny czas: 2-3h

    Przyznajcie - proces wdrożenia DigiData Clinic nie jest długi, prawda?

    Więcej informacji o kolejnych krokach zmierzających do sprawnego korzystania z systemu znajdziecie w naszym artykule 5 kroków do wdrożenia cyfrowych dokumentów zabiegowych. Case study Instytut Image - tutaj

  2. Brak czasu na wprowadzenie zmian

    Temat ten wiąże się pośrednio z punktem wyżej, w którym potwierdzam, że sprawne wdrożenie systemu do obsługi nie jest długotrwałe. Warto podkreślić, że nie jest też inwazyjne tzn. nie musicie zamykać kliniki na dzień/kilka dni, żeby przejść na nowy system. Po wdrożeniu i przeszkoleniu zespołu już w ten sam dzień można zacząć korzystać z systemu. Oczywiście przyswojenie nowego rozwiązania może kosmetologom zająć chwilę, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w czasie korzystania z tableta/tabletów pozostawić jeszcze przez jakiś czas papierowe zgody w zanadrzu – w ten sposób zyskacie pewność, że wszystko przebiegnie płynnie, a zespół nie będzie zestresowany zmianami.

  3. Koszty związane z korzystania z cyfrowej dokumentacji zabiegowej

    Mówiąc o kosztach wdrożenia i korzystania z systemu do cyfryzacji papierowej dokumentacji zabiegowej nie możemy zapominać o tym, jakie koszty generują papierowe formularze, ich drukowanie, skanowanie i archiwizowanie. Mało właścicieli i menagerów myśli o tych kosztach, bo zakup papieru i serwis drukarki/skanera jest tak powszechne, że nie zwracają uwagi na to, że mogę je w dużym stopniu ograniczyć.

    Koszty związane z przetwarzaniem papierowej dokumentacji możecie poznać w naszym artykule Digitalizacja dokumentacji medycznej – korzyści i rozwiązania - tutaj

    Jeżeli chodzi o nasz system DigiData Clinic to koszt indywidualnej konfiguracji systemu i przygotowania zabezpieczonych prawnie formularzy wynosi 2000 zł netto (przy założeniu, że wykorzystujemy 1 tablet), a licencja miesięczna wynosi 150 zł netto.

  4. Czy wypełnianie zgód i formularzy na tablecie jest legalne?

    Tak, jest legalne. Temat ważności prawnej podpisu na tablecie jest dla nas szczególnie istotny i szeroko opisywałem go w artykule Podpis na tablecie - ważność prawna podpisu – tutaj

    Jeżeli chodzi o nasz system DigiData Clinic to zawiera on wszystkie elementy, żeby uznać podpis na tablecie za zgodny z prawem.

    Nie róbcie tego palcem, bo…to jak pisanie palcem po wodzie 😉

  5. Klienci wolą kartki

    Osobiście spotkałem się z takim stwierdzeniem i przyznaję, że mocno mnie zaskoczyło. Argumentowane to było tym, że klienci bezpieczniej czują się wypełniając i podpisując formularze na kartce. Jestem przekonany, że klienci docenią postęp i rozwój Kliniki, a w dobie wszechobecnych nowych technologii wypełnianie formularzy na tablecie nie będzie stanowiło żadnej przeszkody. Pisanie na tablecie jest szybie, łatwe i przyjemne i bardziej wywoła u klienta efekt „wow” aniżeli roztargnienie.

  6. Cyfryzacja gabinetu nie jest mi niezbędna – przecież mój gabinet działa!

    Zdarza mi się słyszeć: „Panie Łukaszu jesteśmy bardzo zainteresowani, ale mamy teraz pilniejsze wydatki, wrócimy do tematu za x czasu”. Takie podejście wynika z tego, że gabinet czy klinika urody mogą funkcjonować z papierową dokumentacją zabiegową, ale nie mogę funkcjonować, gdy pilne trzeba kupić lub naprawić urządzenie do przeprowadzenia zabiegu. Patrząc na korzyści wynikające z wprowadzenia systemu do cyfryzacji formularzy i zgód zabiegowych jestem przekonany, że jego wdrożenia do codziennych działań kliniki jest równie istotne jak inne elementy funkcjonowania.

Korzyści wynikające z wdrożenia systemu do zarządzania gabinetem

Przygotowałem listę problemów wynikających z papierowego chaosu i braku odpowiedniego systemu do zarządzania, z którymi borykają się lub mogą borykać się salony urody. Naliczyłem ich 12, ale zdaję sobie sprawę, że może ich być o wiele więcej.

  1. Brak kontroli nad zgromadzonymi zgodami i możliwe braki w dokumentacji
  2. Brak możliwości szybkiego wglądu w podstawowe informację dotyczące pacjenta
  3. Wydłużony czas przygotowania do zabiegu – konieczność szukania dokumentacji pacjenta wśród innych nieuporządkowanych dokumentów
  4. Widoczny nieład w gabinecie związany z wielością segregatorów
  5. Przemęczenie pracowników wynikające z braku przerw pomiędzy zabiegami w związku z koniecznością znalezienia odpowiedniej ankiety i formularza do wypełniania przez klienta
  6. Konieczność drukowania i skanowanie dokumentów
  7. Ręczne wprowadzanie danych do systemu
  8. Eksploatacja drukarki/skanera i problemy sprzętowe
  9. Brak kluczowych informacji o pacjencie – o przebytych chorobach, alergiach itd.
  10. Przetrzymywanie zdjęć zabiegowych na prywatnych telefonach kosmetologów – rodzi to niebezpieczeństwo w postaci dostania się zdjęć w niepowołane ręce
  11. Brak szybkiego kontaktu z klientem – mija czas po zabiegu, a z braku czasu klient nie otrzymał beauty planu bądź zaleceń pozabiegowych
  12. Brak posiadania notatek z zabiegów – kosmetolog nie wie/nie pamięta jakie były szczegóły konkretnej wizyty

Wymienione problemy znikną jeżeli Klinika wdroży system do zarządzania, który nie tylko uporządkuje pracę, ale także znaczącą ją przyspieszy i ułatwi. Korzyści wynikające z tego wdrożenia zawartą są w jednym zdaniu: wszystko o czasie, w jednym miejscu!

Jaki tablet do gabinetu? Kwestie techniczne sprzętu

Powtarzamy to jak mantrę, ale wierzymy, że o wartościach trzeba mówić często – bezpieczeństwo Wasze i Waszych klientów jest dla nas najważniejsze! W wyborze odpowiedniego tabletu do obsługi klientów ten aspekt jest najistotniejszy. Jak już komunikowaliśmy podpis składany w naszym systemie DigiData Clinic zawiera wszystkie niezbędne elementy do uznania jego ważności prawnej podpisu (data, miejsce, zbieranie danych biometrycznych). Wybór odpowiedni sprzęt tj. tabletu i rysika (nim składamy podpis na tablecie!) jest bardzo ważny, aby bezpiecznie pozyskiwać podpisy klientów.

Zależy Tobie, żeby efekty Twoich zabiegów były widoczne i dlatego wykonujesz zabiegi na sprzętach wysokiej jakości, prawda?

Obsługuj klientów profesjonalnie nie tylko w gabinecie, ale także w recepcji - korzystaj z tabletów, który zapewnią klientowi największy komfort i bezpieczeństwo.

REKOMENDOWANE URZĄDZENIA
Android iOS
  • Samsung

    Tablety Galaxy Tab - seria S, np. S6 Lite (powoli wchodzi w cykl end of life, czekamy na następcę), S7 FE, S9 FE, S9 FE+, S9

    Tablety Samsung serii S wyposażone są fabrycznie w rysiki S-pen pracujące na technologii bezbateryjnej dzięki czemu nie ma konieczności wymiany baterii lub ładowania.

  • Lenovo

    Tablety serii Tab - P12, P11, P11 Pro

    Rysik Lenovo Active Pen 2 lub Precision Pen 3 - kupowane osobno lub ostatnio coraz częściej dostępne w zestawie z tabletem. Te rysiki zasilane są małymi bateriami AAAA i wymagają wymiany, lecz czas działania jest długi.

Wersja systemu: iPadOS 16 lub nowszy

Możliwe jest wykorzystanie rysików innych producentów natomiast rekomendowane są rysiki Apple Pencil.

Z naszego doświadczenia odradzamy rysiki Pencil pierwszej generacji ze względu na niewygodne ładowanie. Rysik w trakcie ładowania wystaje z tabletu co niesie ryzyko ułamania. Rysiki Apple Pencil (USB-C) natomiast wymagają podłączenia kabla. Najlepsze w praktyce są rysiki 2giej generacji, które ładują się indukcyjnie poprzez przyłożenie do tabletu.

TABLET SAMSUNG GALAXY S6
TABLET SAMSUNG GALAXY S7 FE
LENOVO TAB P11
Tablet APPLE iPad Air 11" 6 gen.

Podsumowanie

Strach przed nieznanym nie jest nigdy dobry doradcą, tym bardziej jeżeli chodzi o rozwój gabinetu i uzyskanie możliwości do sprawniejszej obsługi klientów. Postęp technologicznych widoczny jest we wszystkich gałęziach biznesu i branża beauty też przed nim nie ucieknie. Korzystanie z systemów, które usprawnią pracę i spowodują, że salon urody zyska prestiż i uznanie w oczach klientów jest bezcenne. Formularze i zgody zabiegowe na tablecie i wdrożenie systemu do zarządzania kartami klientów jest w dzisiejszych czasach niezbędne, jeżeli klinika nie chce zostać w tyle za konkurencją.

Chcesz spróbować?

Przetestuj za darmo system do zarządzania Twoją Kliniką - kliknij tutaj

Łukasz Wenskowski
Właściciel DigiData

FAQs

Znajdź szybkie odpowiedzi na swoje pytania dotyczące naszych rozwiązań i dowiedz się, jak DigiData może wspierać Twój biznes.

Czy będę musiał zmieniać procesy w swojej firmie?

Procesy mogą się co najwyżej skrócić poprzez usunięcie zbędnych wędrówek dokumentów. To nasze rozwiązania dostosowujemy się do procesu, a nie odwrotnie.

Jak długo trwa wdrożenie produktów DigiData?

Podstawowe wdrożenie do cyfryzacji trwa maksymalnie jeden dzień roboczy. Jest to uzależnione od ilości stanowisk, które musimy wdrożyć.

Co z dokumentami, które już mamy? Czy one pozostaną analogowe?

Niekoniecznie, wśród naszych usług oferujemy również skanowanie istniejących dokumentów wraz z ich katalogowaniem. Szczegóły przedstawimy w ofercie.

Czy po wdrożeniu jest zapewniona opieka nad systemem?

Tak, po wdrożeniu macie dostęp do naszego zespołu zgodnie z wykupioną przez Was licencją

Moja firma działa bez digitalizacji, po co mi to rozwiązanie?

Zaproś nas na spotkanie, chętnie opowiemy o atutach naszych produktów, które przełożą się na większą wydajność Twojej firmy

Mam już system w swojej firmie i chciałbym, by rozwiązanie któreproponujecie z nią integrowało

Dzięki doświadczeniu, które zebraliśmy jako firma Grasta, tworząca dedykowane oprogramowania, jesteśmy w stanie zintegrować się z każdym systemem, który na taką integrację pozwala (posiada API). Z naszej strony rozwiązanie jest w pełni integrowalne i uzależnione jest to tylko od dostawcy Waszego oprogramowania.

Masz jeszcze jakieś pytania?

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać dalszą pomoc.

Twój klucz do nowoczesnej dokumentacji

Wyprzedź konkurencję dzięki naszym rozwiązaniom dopasowanych do Twoich potrzeb. Skontaktuj się z nami i razem zbudujemy most między tradycyjnymi metodami a cyfrową efektywnością.